[ pàgina principal ]   [ conferències ]  

DISSETÈ DEBAT DE QUÍMICA A L'INSTITUT D'ESTUDIS CATALANS

FÍSICA I QUÍMICA EN LÍNIA

4 de Maig de 2005

Sala Prat de la Riba de l'Institut d'Estudis Catalans (carrer del Carme, 47, Barcelona)

 

Aquest és el debat del curs 2004-2005 que organitza la Societat Catalana de Química adreçat als professors de física i química de l’ensenyament secundari i universitari. Cal recordar, però, que el passat mes de novembre, en lloc del debat de química que habitualment la SCQ proposa durant el primer trimestre del curs, es va organitzar, conjuntament amb la Societat Catalana de Física i l’Associació de Professores i Professors de Física i Química de Catalunya, una jornada sobre la física i la química en la transició entre la secundària i els estudis superiors que va ser tot un èxit de participació. Esperem que les aportacions dels ponents convidats a aquest acte també siguin molt profitoses, i que la temàtica, que tot seguit comentem, desvetlli el vostre interès.

Internet ofereix una quantitat d’informació que creix dia a dia. A la Xarxa podem trobar una gran varietat de recursos, i molts professionals de l’ensenyament de física i química de secundària senten la necessitat de conèixer les possibilitats didàctiques d’aquests recursos en línia. Sovint, però, potser per manca de temps, és difícil trobar i destriar els materials, les activitats i la metodologia més adequats per donar resposta a les necessitats actuals a les aules de secundària obligatòria i postobligatòria.

En aquest acte es parlarà de miniaplicacions (applets) i de webquests, recursos i activitats que es poden trobar a Internet però que encara no són gaire coneguts ni utilitzats pel professorat de física i química de secundària, tot i tenir un potencial didàctic important. Es parlarà de què són, de quina estructura tenen, d’on trobar-los, de quines característiques han de tenir els que escollim i de les possibilitats d’utilització per fer-ne un recurs didàctic eficaç en l’ensenyament/aprenentatge de la física i de la química.

L’acte s’iniciarà amb dues ponències centrades en les miniaplicacions, petits programes incorporats a pàgines web que permeten simular fenòmens, models, etc., que en alguns casos inclouen la possibilitat d’interacció per part dels alumnes, els quals poden modificar paràmetres i posteriorment comprovar-los. També es comentaran les possibilitats educatives de les pàgines web del professorat. La darrera ponència ens presentarà una estratègia educativa que integra l’ús de les TIC en l’ensenyament anomenada webquest, que ha estat desenvolupada amb gran acceptació en les comunitats educatives de nombrosos països .

L’experiència i la trajectòria professional dels nostres conferenciants cobreix diversos camps, aspectes i punts de vista, i ben segur que els seus aclariments i opinions fomentaran i enriquiran el debat posterior. Convidem el professorat assistent a participar en aquest debat perquè tots plegats avancem en el coneixement d’aquests recursos i en les possibilitats d’incorporar-los en la nostra tasca diària.

         
Informació i inscripcions
  • Servei d'Informació
    Institut d'Estudis Catalans
    Carrer del Carme, 47
    08001 Barcelona
     
  • Tel.: 932 701 621
     
  • Fax: 932 701 180
     
  • A/e: informacio@iecat.net
     
Documentació
Notes

Cal inscripció prèvia. L'assistència és gratuïta pels socis de la SCQ. Els no socis hauran de pagar 6 euros.

 


Societat Catalana de Química. Institut d'Estudis Catalans. Comentaris: wmscq@qo.ub.es.