![]() |
[ pàgina principal ] [ conferències ] |
Aquest és el debat del curs 2004-2005 que organitza la Societat Catalana de
Química adreçat als professors de física i química de
l’ensenyament secundari i universitari. Cal recordar, però,
que el passat mes de novembre, en lloc del debat de química que
habitualment la SCQ proposa durant el primer trimestre del curs,
es va organitzar, conjuntament amb la Societat Catalana de Física
i l’Associació de Professores i Professors de Física i Química
de Catalunya, una jornada sobre la física i la química en la
transició entre la secundària i els estudis superiors que va
ser tot un èxit de participació. Esperem que les aportacions
dels ponents convidats a aquest acte també siguin molt
profitoses, i que la temàtica, que tot seguit comentem,
desvetlli el vostre interès. Internet ofereix una quantitat d’informació que creix dia a dia. A la
Xarxa podem trobar una gran varietat de recursos, i molts
professionals de l’ensenyament de física i química de secundària
senten la necessitat de conèixer les possibilitats didàctiques
d’aquests recursos en línia. Sovint, però, potser per manca de temps, és difícil
trobar i destriar els materials, les activitats i la metodologia
més adequats per donar resposta a les necessitats actuals a les
aules de secundària obligatòria i postobligatòria. En aquest acte es parlarà de miniaplicacions (applets) i de webquests,
recursos i activitats que es poden trobar a Internet però que
encara no són gaire coneguts ni utilitzats pel professorat de física
i química de secundària, tot i tenir un potencial didàctic
important. Es parlarà de què són, de quina estructura tenen,
d’on trobar-los, de quines característiques han de tenir els
que escollim i de les possibilitats d’utilització per fer-ne
un recurs didàctic eficaç en l’ensenyament/aprenentatge de
la física i de la química. L’acte s’iniciarà amb dues ponències centrades en les miniaplicacions,
petits programes incorporats a pàgines web que permeten simular
fenòmens, models, etc., que en alguns casos inclouen la
possibilitat d’interacció per part dels alumnes, els quals
poden modificar paràmetres i posteriorment comprovar-los. També
es comentaran les possibilitats educatives de les pàgines web
del professorat. La darrera ponència ens presentarà una estratègia
educativa que integra l’ús de les TIC en l’ensenyament
anomenada webquest,
que ha estat desenvolupada amb gran acceptació en les
comunitats educatives de nombrosos països L’experiència i la trajectòria professional dels nostres conferenciants cobreix diversos camps, aspectes i punts de vista, i ben segur que els seus aclariments i opinions fomentaran i enriquiran el debat posterior. Convidem el professorat assistent a participar en aquest debat perquè tots plegats avancem en el coneixement d’aquests recursos i en les possibilitats d’incorporar-los en la nostra tasca diària. |
Informació i inscripcions
DocumentacióNotesCal inscripció prèvia. L'assistència és gratuïta pels socis de la SCQ. Els no socis hauran de pagar 6 euros. |
Societat Catalana de Química. Institut d'Estudis Catalans.
Comentaris: wmscq@qo.ub.es.